tufanGTürkiye'de Kürt meselesi dünün bir konusu gibi anlatılıyorsa da gerçekte uzun bir tarihe dayanıyor. Sanıldığı gibi Türk milliyetçiliğine bir tepki falan da değildir, özünde vardır. Herkes Osmanlı'dan koparken, onlar da Sırplar, Bulgarlar, Ermeniler gibi ayrılmayı düşünmüşlerdir. Kürt Teali Cemiyeti'nin kurulması Türk Ocağı'nın kurulmasından öncedir. Yani örgütlü Milliyetçilikleri Türklerden daha eskidir.  

Birinci Dünya Savaşı sırasında isyan halinde olan Kürt aşiretleri vardır bilmem bilir misiniz? Tabi Osmanlı ordusunda yer alanlar olduğu gibi.  

Milli Mücadele sırasında pek çok bölgede Kürt İsyanı çıkmıştır. Mustafa Kemal'i Kürtleri aldatmakla, onlara verdiği özerklik sözünü tutmamakla suçlarlar. Peki Mustafa Kemal onlarla görüştüğünde Kürtler ne yapıyordu? Yurdu beraber kurtaralım diye mi anlaşmak istiyorlarrdı, yoksa, İsyanı daha fazla genişletmemek için mi? Cemil Çeto, Ali Batı, Milli, Koçgiri ayaklanmaları ve diğerleri, İngiliz, Fransız işgaline karşı mı yoksa, Türklerden ayrı bir devlet kurmak için miydi? Bunları kimse söylemiyor.  

Neyse unutuluyor tabi herşey...  

Biz asıl konuya gelelim...  

Milli Mücadele'den sonra Kürtlerin nasıl tanımlanacağı konusu uzun tartışmalara sebep olmuştur. Yani bir Müslüman azınlık olarak mı görülecek yoksa asli unsur mu sayılacak?  

Türkiye Cumhuriyeti Türkler üzerine kurulmuş olmasına rağmen, kurucu unsurun temeli Müslümanlık olarak tanımlanmıştır. Bu yüzden Türk adı altında bütün müslümanlar (Arnavut, Çerkez, Boşnak, Kürt, Laz, Gürcü, Arap, Türk) aslî unsur sayılmıştır. Türk kelimesi etnik kimlik veya milliyeti değil, vatandaşlığı tanımlamıştır.  

Şimdi sıkı durun, Kürtlere dair hatırların pek de iç açıcı olmaması yüzünden Türk Kürt kardeşliğinin tesisi çalışmaları yapılmıştır. Bunun için Kürtleri, Türklerle kardeş olduğu yolunda iknaya değil; aksine, Türkleri Kürtlerle kardeş olduğu yolunda iknaya çalışmışlardır. Yani çoğunluk ikna edilirse, sorun ortadan kalkacaktır.  

Bu yolda, Türkleri ikna için, Kürtlerin aslında Türk olduğu, Türklerle akraba olduğu tezleri çokca işlenmiştir. Başarılı da olmuştur. Bu tezler, Kürtleri Türkleştirmemiştir. Aksine Kürtleri çok rahatlatmış, muhtemel bir Türk baskısından kurtarmıştır.  

Kart-Kurt'a inanmış bir tane Kürt yoktur, ama 60 milyon Türk vardır.  

Kürtlerin Türklerle aynı soydan geldiğine inanan bir Kürt yoktur ama 60 milyon Türk vardır.  

Peki kim asimile olmuş? Hadi şimdi söyleyin bakalım.  

Dadaloğlu Derki;

Elem geldi elde değil gaziler
Akar gözüm yaşı çağlar ne deyim
Sağ selamet geçticeğim Binboğa
Sual eyler benden dağlar ne deyim

Deh bire, deh bire nazlı kır atım
Yarsuvat'ta kaldı atım, pusatım
Gelinler dul kaldı, yavrular yetim
Gelir babam diye ağlar ne deyim

Yazarlar


IMAGE
Mustafa Aksoy
Türk Kültürü Bağlamında Avşar Halı-Kilimleri

Türkiye’deki...
IMAGE
Tufan Gündüz
Şu Kart-Kurt Meselesi

Türkiye'de ...
IMAGE
Eldeniz Abbaslı
"Şamlı" Adı Üzerine

Azerbaycan’d...
IMAGE
Adnan Menderes Kaya
Avşar Yörelerinde Söz Varlığı

AVŞAR ...
Great new costomer Bonus Bet365 read here.

Avşar KütüphaneAvşar Kütüphane
Avsar VideoAvsar Video
Avşar KöyleriAvşar Köyleri

Köpekli Avşarı obası. 1526'da iki şube olan cemaatin ilki Halep'in doğusundaydı ve 14 hane, diğeri ise 11 haneydi. 1536'da üç şubeye ayrılan cemaatin ilki 30, Halep'in doğusunda yaşayan ve Çobanoğlu'n

...

 

İmanlı Avşarının en önemli kolu. 16. Yy'ın ilk yarısında Maraş bölgesinde yaşayan bu oba Suriye çölünde kışlamaktaydı. Ayrıca Maraş'ın Güvercinlik kazasının Til Duman köyünde yaşamaktaydılar. Bu ob

...

Niğde'de yerleştiği anlaşılan Senirlilerin bir bölümü de Adana ve Tarsus civarında bulunuyordu. Bu cemaatin Halep, Maraş, Kiğı, Alanya, Yeni-İl ve Düşenbe Senir'de iskan olanları Kürt olarak adlandırı

...

İran'daki Gündüzlü Avşarının bir kolu. Gündüzlülerin, 1482'den sonra Osmanlı hakimiyetini kabul etmeyerek çoğunlukla İran'a gittiklerini ve Kuh-Giluye ile Huzistan bölgesinde yerleştiklerini biliyoruz

...

arama
View best betting by artbetting.net
Download Full Premium themes